Anys vuitanta, 1980

Ballarina. Acrílic sobre tauler de fusta. 124 cm x 100 cm. 1980.

Moltes han estat les obres dels creadors que, a partir del treball d’un altre creador, han estat fetes, no ja com una interpretació, sinó que han servit com a generadora d’una obra d’art

Aquest fet s’ha produït tant en el camp de la pintura i/o l’escultura com en el camp de la literatura i de la música.a literatura i de la música.

Com qui va a passejar per un indret, Rodríguez-Amat té el costum d’anar al MNAC a visitar els seus amics (cal dir que tots podem ser amics d’aquells artistes que ens han precedit en el temps). En una d’aquestes visites va estar dialogant amb una escultura de Pablo Gargallo (Gran ballarina). Aquesta obra va ser, tot just arribar en el taller, el desencadenant d’un nou treball pictòric. L’obra de Gargallo fou la generadora d’unes formes a partir d’uns volums.

És evidente que en l’escultura de Gargallo no hi ha color pel fet d’haver estat creada amb ferro retallat, però a la pintura de Rodríguez-Amat, independentment de les formes, el color pren un gran protagonisme.

 

1980 / Acrílic sobre tauler de fusta / 124 cm x 100 cm

enrera