2005

A més d'altres treballs que l'artista realitzà al llarg d'aquests primers mesos del 2005, sobretot fotografia manipulada digitalment, aquest treballs estan fets sobre suport paper i amb diferents tècniques mixtes, bàsicament l'acrílic.

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 100 cm x 70 cm

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 100 cm x 70 cm

 

 

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 100 cm x 70 cm

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 100 cm x 70 cm

 

 

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 100 cm x 70 cm

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 70 cm x 100 cm

 

 

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 100 cm x 70 cm

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 100 cm x 70 cm

 

 

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 70 cm x 70 cm

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 100 cm x 70 cm

 

 

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 100 cm x 70 cm

 

 

2005 / Acrílic i carbó sobre paper / 76 cm x 57 cm

 

 

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 76 cm x 57 cm

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 76 cm x 57 cm

 

 

A mitjans de l'estiu d'aquest any, Rodríguez-Amat enceta novament uns treballs a l'oli sobre tela de gran format.

 

2005 / Oli sobre tela / 116 cm x 89 cm

2005 / Oli sobre tela / 130 cm x 97 cm

 

 

2005 / Carbonet i llapis sobre paper

2005 / Oli sobre tela / 116 cm x 89 cm

 

 

2005 / Oli sobre tela / 146 cm x 114 cm

Anàlisi tècnica, conceptual i estilística d'aquesta obra d'art.

2005 / Oli sobre tela / 146 cm x 114 cm

Tècnicament és oli sobre tela de lli clavada sobre bastidor de fusta. La tela de lli, un cop clavada sobre el bastidor, es va preparar amb cola de conill i blanc d'Espanya (carbonat calci). La cola de conill és un aglutinant obtingut per ebullició de pells d'animals (el conill). Primerament s'aplica sobre la tela una capa de cola de conill sense carbonat calci i seguidament dues o tres capes amb el carbonat. A fi que penetri perfectament dins la tela, a cada capa es va fregant amb el palmell de la mà. Un cop la tela preparada cal començar l'obra. Independentment de les imatges representades ens trobem amb dos valors lineals conceptuals: línies corbes i línies rectes. Les línies corbes manifesten un ritme el qual és volgudament trencat per les línies rectes, tant horitzontal com verticals. Aquestes línies rectes constitueixen uns espais en forma de marc per a les línies corbes. La conjunció de corbes i rectes conformen l'estructura de l'obra. Cromàticament, el blanc és un color important, ja que és el color que dóna la lluminositat al quadre. En general i a excepció de dos colors càlids (roig i groc) l'obra ve dominada per colors freds a base de blaus. Tant els colors càlids com els freds canvien determinats per les línies siguin les corbes o les rectes.

 

2005 / Oli sobre tela / 130 cm x 97 cm

 

 

 

2005 / Oli sobre tela encolada sobre tauoler de fusta / 30'5 cm x 30'5 cm

 

 

2005 / Oli sobre tela / 117 cm x 89 cm

 

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 76 cm x 57 cm

2005 / Tècnica mixta sobre paper / 76 cm x 57 cm

 

 

2005 / Acrílic i carbó sobre paper / 76 cm x 57 cm